onsdag 19 januari 2011

En gräsänkekväll som denna...




Lägger jag degen i en form och sätter in den i ugnen.


Tappar jag upp ett kokhet bubbelbad medan brödet gräddas och pojkarna lägger sig själva.


Tar jag efter badet ut brödet ur ugnen igen och gör i ordning en stor kopp te.

Sätter jag mig med mitt the och nybakade bröd i soffan och läser min Bibel.
Lägger sig friden som mjuk bomull kring min trötta själ.

I frid får jag lägga mig ner
och i frid får jag somna in
Ty du Herre låter mig bo
i trygghet och i ro

3 kommentarer:

Cayenne sa...

Det låter som en härlig kväll. Själv har jag suttit här vid min dator sedan barnen la sig för tre timmar sedan. Det är tyst och jag har ljus tända lite här o var i rummet.

Nu ska jag lägga mig - I frid.

Indianerna sa...

Det låter ju underbart! Imponerande att pojkarna klarar att lägga sig själva. Du är så bra på att komma på smarta lösningar. En bra mor helt enkelt.

Lisa

Makena sa...

Cayenne: Tystnad och tända ljus. Vad mer kan en trött mamma begära :)

Lisa: Tack för dina fina ord!! Du är bra på att uppmuntra!

Och om alla visste hur glad jag blir för sådana här små kommentarer skulle de kanske skriva nån rad lite oftare ;-)