lördag 22 januari 2011

En teckning full av kärlek

En teckning full av kärlek.
 Lägg märke till att E är ändrat till Ä i bäst. Nonno var ju så snäll och påpekade stavfelet ;-)

Igår eftermiddag var jag ingen rolig mamma att ha att göra med. Jag var trött, trött, trött och längtade bara efter ett varmt bad. I stället var jag tvungen att packa upp matkassar, städa köket och laga mysig fredagsmat. Och som alltid när jag är ur form, blir barnen också ur form och de bara rök ihop och bråkade och tjafsade och var allmänt odrägliga. Den trötta mamman orkade då inte vara kärleksfull och förstående och pedagogisk utan blev mer än lovligt odräglig hon också.

Tillslut satte jag mig ner med tom blick och en gråtande Nonno satte sig i knät. Då kom Jojjan som en ängel sänd från himlen och sa glatt. "Mamma jag har målat den här till dig!" Och i samma ögonblick jag såg vad hon skrivit; "Mamma är best" rann all ilska bara av mig på en sekund! Jag kramade om både henne och de andra barnen och bad om förlåtelse för allt dumt och argt. Jag var verkligen inte bäst just då, men denna villkorslösa kärlek hon just då gav mig nådde långt in i hjärtat och förvandlade hela atomsfären. Vilken gåva!

"Milda ord är som drypande honung,
ljuvliga för själen
och en läkedom för kroppen"

Ordspråksboken 16:24

Inga kommentarer: