onsdag 12 januari 2011

Så här glad blir man!

Så här glad blir man av att sitta uppe på en enorm snöhög!!

Här sitter jag högst uppe på en enorm snöhög och är lycklig. Den är så hög att jag ser över taken och in i grannarnas rum på övervåningarna. Klockan är över fem och jag har jobbat hela dagen med totalt 7 barn. Det minstat 1,5 år. Visst blir man trött. Men all denna välsignade snö ger mig ny energi!! Har åkt i backen med barnen, legat ner i snön i skogen och blickat upp mot himlen och grantopparna. Busat och rumlat runt i snön. Grävt koja och sjunkit ner med hela benen i den djupa, djupa snön. Här uppe på den enorma snöhögen som traktorn fått till efter allt skottande på parkeringen har vi lekt dagbarnen och jag nu i eftermiddag. Min egen lilla 3-åring satt så nöjt på toppen och iakttog traktorns framfart på en närbelägen parkering. Det andra dagbarnet klättrade upp, åkte ner.Klättrade upp, åkte ner och tycktes vara helt outtröttlig. Själv satt jag som sagt där uppe på toppen och var lycklig. Man blir nämligen så här glad av att få vara ute i snön och leka!

Nu ska jag dock försöka ta tag i middagen! Libanesiskt bli det ikväll. Ska prova den här rätten. Återkommer med hur familjen gillade maten. So long och ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

smultron sa...

Jag förstår precis! Så glad bli jag också när jag är ute i snön. Tyvärr är det lite dåligt av den varan just nu, men jag hoppas på minst en omgång till!

Makena sa...

Vi har fortfarande massor av snö! Hurra!