fredag 15 april 2011

En ovanligt gullig form av trots

Eftersom ordet "vill", eller snarare "vill inte" är ett av de mest frekvent förekommande hos Lilla L för tillfället, försökte jag för en tid sedan få henne att säga rätt. Hon säger nämligen "nill" med n istället för v. Hon vägrade och ignorerade konsekvent mina glada försök att få fram v-ljudet istället för n-ljudet. Tillslut brister hennes tålamod och hon fräser:

"Jag NILL inte säga VILL!" 

Detta är Lilla L i ett nötskal just nu. Mycket ork går åt till att hantera hennes trots. Och blogglusten verkar ha fått sig en törn på kuppen. Jag hoppas den återkommer snart för det är ju så kul att blogga och läsa era kommentarer.

Ha en härlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Både jag och Rolf fick oss ett gott skratt här på morgonen.Sköna unge...
Lisbeth

Cayenne sa...

Min lilltös är otroligt tålamodskrävande här också. Men när man är som mest irriterad, kommer en rolig kommentar och man smälter....