söndag 20 mars 2011

Som att komma hem!

Dessa fina tulpaner kom en tjej i kyrkan förbi med igår. Ett kort med en bibelvers och med en önskan om Guds välsignelse. Gjorde mig varm och berörd.

I vår kyrka hjälper jag till med söndagskolan varannan söndag. Jag gillar det. I morse kändes det dock lite tungt av olika anledningar och när jag kom dit hade jag nästan gråten i halsen. Men när jag sen gick där fram och tillbaka i korridoren och hämtade leksaker och pyssel, fylldes jag av en så mjuk, len värme. Jag kände att jag kunde slappna av och allt det jobbiga bara rann av mig. Jag kände att här är jag ju hemma. Omgiven av en så varm och trygg atomsfär. Styrkan kom åter och med ett leende på läpparna kunde jag förbereda färdigt. När sen barnen började komma var det bara glädje och inspiration. Att komma till kyrkan är för mig som att komma hem! Det är ju Guds hus och jag är hans barn. Den här sången beskriver väl vad jag känner:

Som när ett barn kommer hem om kvällen och möts av en vänlig famn,
Så var det för mej att komma till Gud 
jag kände att där hörde jag hemma.
Där fanns en plats i Guds stora rum, 
en plats som väntade på mej.
Och jag kände: ”Här är jag hemma, 
jag vill vara ett barn i Guds hem”.

text o musik Göte Strandsjö


Ha en skön söndag!

Inga kommentarer: