söndag 6 mars 2011

Hostig söndag med thé och Vasaloppsdrömmar


Vaknade imorse med en förfärlig hosta! Kände redan igår när hela familjen åkte till Hammarskog att orken inte fanns där när jag tog en liten tur på skidorna. Turen blev väldigt kort och sedan satt jag bara och försökte hålla mig varm medan resten av familjen åkte pulka och hade snöbollskrig.

Idag försöker jag nu kurera mig så gott jag kan. Jag har laddat upp med thé, kardemummaskorpor och mörk choklad och följer Vasaloppet från soffan. Ligger och drömmer om att någon gång själv åka. Ser så underbart härligt ut där de glider fram genom vackra landskap och solen skiner från en blå himmel. Kan förstås hända att det inte är fullt så glamoröst som det ser ut i rutan att åka nio mil, men otroligt häftigt vore det att våga prova något år.

Thét har jag i min fina Gröna Anna kanna som har sällskap av kakburk, mjölkkanna och assiettet. Det är min fina svärfar som hjälper mig att samla när han är på loppis (vilket han är rätt ofta). Hjärtligt glad och tacksam  för det är jag! Duken som skymtar under fick jag och min man när vi gifte oss av mina barns underbara gammelfarmor Kally som nu är hemma i himlen. Eller egentligen är det ingen duk, utan ett handduksskynke eller vad det heter. Men eftersom jag just nu inte har någon sådan hylla i köket har jag den till duk ibland. Broderierna är ju så utsökt fina! I samma broderier finns även ytterligare två dukar. De har dessvärre fått sig en och annan kaffefläck men är mig ack så kära ändå!

En fin söndag önskar jag er alla!

Inga kommentarer: