tisdag 1 mars 2011

En liten snuttetrasa

Det var det här som låg i bebispaketet; en liten snuttetrasa med en massa roliga band att känna, bita och mumsa på så småningom. Den är sydd av en liten bit IKEA-tyg på framsidan, en bit gosig svart velour på baksidan samt en rad svarta band i olika material.

Jag började med att mäta upp var banden skulle sitta och sen nålade jag fast dem dubbelt på rätsidan av framsidebiten (eh konstigt ord med ni fattar).


Så här!

Sen ska man ju om man är ordentlig sicksacka de två tygbitarna runt om. Jag gjorde det dock lite enklare för mig och lade genast velourbitens rätsida mot framsidans rätsida och sicksackade ihop de två bitarna. Lämnade dock öppet halvvägs på sista kanten för att man sedan ska kunna vända hela arbetet rätt i slutet. Här fick då lata jag sicksacka de två kanterna i öppningen.

Sen sydde jag runt (förutom öppningen igen då) med vanlig raksöm med en pressarfotsbredd in. Stack in handen och tog bort alla nålarna och vände sedan ut arbetet så rätsidorna kom utåt. Vek in öppningens kanter (lite pilligt) och så sydde jag en smal stickning (dvs raksöm ngn milimeter in) runt om. 


Så här såg det färdiga resultatet ut!


Och så här underbart söt är den lille nyfödde ägaren! 

Han var så go så jag knappt kunde släppa honom med blicken och ville gärna hålla honom mest hela tiden. Maken (som håller på bilden) blev nästan lite avundsjuk. Han ville ju också hålla!! Så lyxigt att ha en så liten bebis i ens närhet, utan de jobbiga bitarna med vaknätter mm.

Myyyys!!!

Inga kommentarer: