söndag 13 mars 2011

Mer färg åt folket


Vita raggsockar ursprung okänt, stickade leggins jag fått, kjol från nån loppis och tunikan är också secondhand

Så här gillar jag att skrota runt här hemma; i raggsockar, mina stickade leggins och en skön tunika. Denna söndageftermiddag blev det dessutom en stickad kjol eftersom jag kände mig en smula frusen efter att jag hade sovit en stund. Hade en stickad kofta också, men den hann åka av innan bilden togs. Ja jag gillar stickat. Och färg!  I vår kyrka finns en afrikansk kvinna som klär sig i de mest underbara färgstarka afrikanska kläder. Hon är så vacker och jag brukar tänka att jag önskar jag kunde klä mig som henne. Men det skulle ju inte se lika bra ut på mig. Sen ser jag mig runt bland de övriga. Svart, grått och kanske någon liten blek färgklick här och där. Så trist och tråkigt. Och jag är inte alltid så mycket roligare jag själv heller måste jag erkänna. Men här hemma brukar jag  ta ut svängarna lite extra och ha min galet färgglada kjol tillsammans med lika färgglada leggins.

Här sitter jag nu på golvet i mina mysiga färgglada kläder och virkar en liten hätta. Har nämligen tänkt få lika fint bland mina pysselsaker som Fröken Elsa. Det är så härligt tyst. Barnen sover, ljusen är tända och i soffan sitter min älskade man och vän och läser. Strax ska vi ta fram lite te och frallor. Jag trivs!

En skön kväll och en God natt önskar jag er!

Inga kommentarer: