fredag 11 mars 2011

Äntligen friska takter igen!

Väl preparerad pizza som precis är på väg in i ugnen

Nu i eftermiddag blev jag frisk!! Så obeskrivligt skönt att känna att livet återvänder efter en veckas total orkelöshet. Hade glömt hur det känns att inte vara trött hela tiden. Men nu har jag orkat röja igenom huset, dammsuga och renbädda sängen. Fantastiskt skönt! Till fredagsmat blev det sen hemgjord pizza. Inspirerad av Johanna gjorde vi riktig pizzabotten med jäst och öste på med en massa goda saker; strimmlat köttpålägg, bacon, tomater, kronärtskocka, sparris, färska champinjoner, röd lök och en massa ost och lite ruccola som tillbehör. Mumsich! Dock hade pizzorna en tendens att fastna i bakplåtpapperet. Någon som vet vad som gick fel? Gott var det i alla fall och nu ser jag fram emot en frisk helg med massa sol och blå himmel och kanske till och med en tom tvättkorg! Vem vet? Men nu är barnen i full färd med att duka fram chips och godsaker så jag får nu skynda mig att önska er alla en riktigt Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att höra du är piggare.Pizzan ser riktigt god ut.Här blir det räksallad och hallon med vispgrädde till dessert.
Lisbeth