lördag 5 februari 2011

Fett rolig lekpark!





Den första delen av denna dag spenderades i morgonrock vid frukostbordet. Jag vill ju på lördagar jobba på att vara ledig! Men sen var det bara att hoppa i kläder och slänga fram lunch. Inte jätteinspirerande när man just dukat av frukosten. Men mat i magen var barnen tvungna att få, för vi skulle sen vidare till Knivsta (några mil härifrån) där Boppo skulle spela innebandymatch. Eftersom maken jobbat idag fick jag släpa med två föga innebandyintresserade småtjejer till innebandyn också. För att minimera tiden de skulle sitta på en smal gymnastikbänk några decimeter från planen så släppte jag av innebandygrabbarna vid idrottshallen och körde vidare för att hitta en lekpark där tjejerna kunde få ha sitt roliga och springa av sig lite medan grabbarna värmde upp inför matchen.

Vi hittade snart ett dagis som hade en riktig rolig gård med mycket spännande lekmöjligheter. Grått och råkallt var det för förkylda mig som skulle titta på, men mina två små döttrar blev helt saliga! De lekte och lekte och hittade genast på att en klätterställning var en bana och när man i slutet åkte ner för rutchkanan skulle man "simma" till starten igen. Jag blir helt lycklig av att se denna glädje i deras ögon. 45 minuter försvann på ett kick och båda två var rörande eniga om att detta var en "Fett rolig lekpark!" Jojjan var så exalterad att hon till och med önskade att vi bodde i Knivsta! Det ska barn till att bli så lycklig för så lite. Det är bland annat detta jag gillar så skarpt med barn!

Inga kommentarer: