måndag 19 maj 2014

Vårruset


Känner mig stolt över mig själv som tog mig iväg till Vårruset ikväll tillsammans med några av mina kollegor! Jag har ju pga av pollen och sjukdom inte alls sprungit mycket och bara korta sträckor. Ändå gick det förvånansvärt bra tycker jag. Fick visserligen håll efter ca 2 km och gick en bra bit då det ändå var asfalt - kan inte springa på så hårt underlag-  klämmande på en sten i ena handen. Men sen släppte det och jag kunde springa på rätt bra. Gick förstås då och då, men blev inte särskilt trött när jag sprang längre partier. Tog det lugnt mest med tanke på benen och för att inte få håll igen. Hade varit så osmart att jag åt precis innan jag åkte, så då kom ju mjälthuggen som ett brev på posten.

Regnigt var det och blöt blev jag om fötterna så att det plaskade i skorna. Mer härligt kändes det att jag faktiskt klarade att ta mig runt fem km. Väldigt längesen jag sprang en sån lång (med mina mått mätt) sträcka. Nu blir jag peppad att ta tag i löpningen igen!

Inga kommentarer: