torsdag 1 maj 2014

Mä! Vad ska jag kalla det här inlägget då?


1:a maj! Hm, när jag tittade ut genom fönstret såg det ut som februari. Vilket antiklimax. Konstaterade tillsammans med Lilla L att snön som vi så hett längtade efter på julafton - men som uteblev - den fick vi idag på 1:a Maj. Den dag man som minst vill ha den!

Men jag kan inte skylla bara på snön för att dagen varit otroligt tung och seg. Jag vet inte vad som hände. Men hela dagen har jag varit totalt ur form. Trött och less. Inget har jag orkat. Det som varit förunderligt är dock att mina barn låtit mig vara så tråkig och seg. Lilla L har lekt och lekt förnöjt trots att hon själv varit trött och förkyld, och de övriga har också roat sig själva. En eloge till dem!


Nu på kvällen kom dock lite solsken - bildligt talat. Vi hade landat maken och jag i en hög i soffan, intill Nonno som satt och tecknade fantasy. Maken med en bok och jag med ipaden. Men då satte Nonno igång att prata fotboll. Och han visade den ena målgesten efter den andra och pratade passionerat om olika finter och skott och allt möjligt annat fotbolls snack. Han är verkligen i sitt esse när det handlar om fotboll. Och hans underbart sköna personlighet kommer helt fram i ljuset. Det var en fröjd att ligga lutad mot mannen min i soffan och se och höra min son vara så fullkomligt harmonisk, lycklig och passionerad. Det gjorde min kväll och ger mig trots allt en fin eftersmak av en förövrigt rätt eländig dag. Precis nu fick jag dessutom ett "Godnatt" sms från Boppo som sover över hos en kompis. Det värmde lilla mammahjärtat det med! Kan nu gå och lägga mig med ett litet leende på läpparna.

Inga kommentarer: