lördag 31 maj 2014

När allt vänder i en hast!

Vet ni! Mot alla odds tog jag mig faktiskt iväg till stan och till min älskade pappa igår! Jag tror det berodde på att jag slutade försöka orka och slutade känna att jag borde. När jag istället bara la mig till rätta i Guds varma famn fick jag plötsligt lust och mod! Och det kändes faktiskt som att jag bars till stan, även om jag såklart körde bilen och gick alldeles själv ut till den.

Men ändå var det som om jag bars. Med mig hade jag också Jojjan som alltid tycker det är mysigt att få följa med när jag eller min älskade man ska nånstans.

När vi kom fram, plockade vi först med oss lite försommarblommor som vi tänkte ge till pappa/morfar. Vill ju att han ska få in lite av sommaren på sitt rum.

Mamma var också där när vi kom upp på rummet och båda blev så glada och överraskade av att vi plötsligt dök upp sådär. De satt och lyssnade på gamla kristna sånger och sjöng med. Jag stämde in och tyckte det var så fint och härligt! Jojjan satte sig och ritade av en häst ur boken: "Himlen finns på riktigt" Lite senare visade hon teckningen, och då kom vi på att jag ju kunde läsa högt för dem alla tre ur boken. Pappa uppskattade detta kolossalt mycket! Han blir alltid så salig när man talar eller sjunger om himlen! Det blir förresten jag också!

Efter högläsningen sa vi hej då och så åkte jag och Jojjan till en närliggande secondhand. Jag är stormförtjust i secondhandbutiker! Jag gillar inte alls att gå i vanliga affärer, men med secondhandbutiker är det något helt annat! Gillar spänningen i att inte veta vad man kan hitta för roliga fynd och myser när jag går där och letar bland kläder och böcker.

Denna gång gjorde jag ett fynd som gjorde mig riktigt glad! Jag hittade en alldeles perfekt skinnjacka! Snygg, rätt storlek och precis en sån som jag letat efter länge! Kände mig så välsignad! Dessutom hittade jag en hel hög med barnböcker! Fyra av dem var en serie som Jojjan senare började läsa hemma. Hon läste och läste igår eftermiddag och imorse läste hon ut första boken innan frukost! Ett säkert tecken på att det var en bra bok. Jojjan är annars inte den som kastar sig över böcker på det viset i första taget och det brukar vara svårt att hitta någon bok hon kan tänka sig läsa. Nu dök jag alltså på en serie som hon uppenbarligen älskar! Idag har hon fortsatt med bok nummer två och suttit i min läsfotölj inlindad i en virkad filt och läst medan hon mumsat på sitt lördagsgodis och regnet smattrat på fönsterrutan intill. Så härligt!

Men fynden slutar inte ens där. Nej, som om det ovan nämnda inte vore mer än nog, hittade jag dessutom en rolig kjol till mig själv och shorts till både Lilla L och Nonno. Nonnos var riktigt snygga, såg knappt använda ut och var av märket Calvin Klein. Själv bryr jag mig inte om märken, men för min son är det dessdå viktigare. Så roligt att hitta de shortsen just till honom då!

Ja, det blev en fantastiskt fin eftermiddag! Det trodde jag aldrig när jag skrev blogginlägget igår. Så förunderligt allt kan vända i en hast när man lägger allt i Guds händer.

Inga kommentarer: