lördag 16 juli 2011

Trippelkalas med tre generationer!


Idag har vi haft trippelkalas minsann! Mormor, dotter (min syster) och dotterdotter har alla fyllt år i dagarna och det firade vi med tårtkalas och paket såklart!


Men innan kalaset kunde börja måste man ju baka tårtan! Jag skickade då först iväg hela kusinhögen på bärplockning! Killarna försvann sedan spårlöst, men tjejligan visar här stolt upp resultatet.


Sen var ett av födelsedagsbarnen, aka min syster så snäll och gjorde tårta på beställning; sockerkaksbottnar, med mosade bananer emellan, på med grädde smaksatt med vaniljsocker och sen toppa med en massa härliga färska bär! Mest jordgubbar och hallon, men även några enstaka blåbär som barnen också fick med sig från skogen. En riktig sommartårta som det sig bör i Juli!



Under tiden syster gjorde tårtor, passade jag på att smita undan och slå in paketen. Alltid i sista minuten med sånt som jag är. Men en härlig hög blev det sen (alla var dock inte från mig såklart)! Alla verkade uppriktigt glada över sina presenter till min stora glädje. Jag har nämligen ingen riktig talang för det där med presenter jag. Men jobbar hårt på att bli bättre, det gör jag! Idag verkade det som jag lyckades!


Sen var det bara fram med flagga och porslin och ropa dit alla barnen så var kalaset ett faktum! 
 Tillsammans fyllde de 116 år! Ni får själva försöka räkna ut vem som fyllde vad. Lycka till med det ni!

HURRA, HURRA, HURRA, HURRA!!!

Inga kommentarer: