tisdag 28 juli 2009

Fyra guld!

Vm i simning pågår för fullt i Rom. Jag skulle säkert ha missat det helt och hållet om det inte varit för att jag är så förkyld att konstant vertikalt läge är det enda jag orkar. Och det har faktiskt varit riktigt rolig underhållning. Jag har ju fått se 15-åriga Sara Sjöström först slå världsrekordet i 100 m fjärilsim på 56,44 (att någon öht kan simma fjärilsim är för mig helt obegripligt!) för att sen dagen efter slå det igen på 56.06 och då ta Vm guld! En helt otrolig prestation. 15 bast och sopa banan med hela världseliten. Helt galet! Som mamma undrar jag ju hur man som Saras föräldrar reagerar när ens barn gör något så stort? Det är ju som om min Boppo om sex år skulle gå och ta Vm guld i löpning eller bli uttagen till Svenska landslaget i fotboll. Det finns ju inte på kartan liksom. I en intervju med Saras föräldrar sa de också just det. Men annars såg de ut att ta det hela med samma lugn som Sara själv. Hon bara skrattar och säger att hon låtsades att hon skulle plaska runt i sin bassäng på hemmaplan. Snacka om kolugna familjen!

En annan liten tjej blev i kväll så inspirerad av allt simmande i rutan att hon bad om att få bada i badkaret. Hon plaskade runt där länge och väl. Sen kom hon glädjestrålande ut, insvept i sin röda handduk och deklarerade att hon vunnit FYRA GULD! Inte illa för att vara 4 år. Eller vad säger ni! ;-)

Inga kommentarer: