tisdag 7 juni 2011

Junikväll


Ikväll gick jag ner till åkervidderna här bakom skogen och satte mig i kvällssolen på en sten. Plötsligt blir det bara tyst och stilla. Allt som hörs är en stilla bris och små insekters surrande. Solen strålar från den molnfria kvällshimlen över åkersådden som sakta börjat spira och gro. Långt ute på åkern ser jag harar leka. Jag sitter lutad mot en mossig sten och bara tar in det vackra i stillheten. Jag läser Kristin Lavransdotter och tar in djupet i denna fantastiska roman. Stannar upp och begrundar. Tiden tycks stå stilla här ute i det sköna strålande och jag bara badar i kvällens skönhet. Dessa ljuva junikvällar är för vackra och dyrbara för att slösas bort. Gå ut och njut sommaren, naturen och stilla dig så du hör din skapare viska i ditt hjärtas innersta rum.

Inga kommentarer: