fredag 29 oktober 2010

Rensa i röran vecka 2 - efterbild



Här kommer så efterbilden på veckans rensa i röran. Detta gjorde jag faktiskt redan i onsdags och det var tur det, för senare på kvällen blev jag sjuk och har inte orkat någonting! Men faktum är att denna rensning gick ännu fortare än förra veckan. Endast en kvart tog det att hälla ut allt, lägga alla vantar och handskar som hade makar och var hela ihop, lägga allt som skulle slängas i en hög, alla raggsockar i en hög och alla arbetshandskar som hör hemma i förrådet i ytterligare en hög. Sedan dammsuga ur lådan och lägga tillbaka alla brukbara vantar och handskar i prydliga rader. Skräpet slängdes på ett kik och arbetshandskarna fick maken ta hand om. Alla sockarna parade jag ihop och lade tillsammans med mössor i en annan låda. Och då städade jag ju den först också så att sockorna fick hamna i ordning på direkten. Så veckans rensa i röran resulterade i hela två rensade och prydliga lådor i hallen! Och det på mycket mindre tid än jag kunde drömma om! Det är det som är det fina med denna utmaning. Ställen som varit röriga i evigheter och som man dragit sig så för att ordna visar sig nu en efter en vara super lätta att städa. Om man bara tar det en kvart i taget, blir det inte jobbigt.

1 kommentar:

farmor sa...

Helt rätt metod,med lite i taget.
Jag har en förmåga att ta så mycket som möjligt samtidigt.Resultat=döttstrött.