onsdag 20 oktober 2010

En liten tekanna

Jag är lite svag för engelska barnsånger. Jag och mina flickor tittar på youtube, sjunger med och lär oss. En och annan engelsk sång kommer också med på sångsamlingarna bland dagbarnen. Och de älskar det!

Ikväll snubblande jag över ännu en liten mysig engelsk barnvisa om en liten tekanna. Vi gillar att dricka te mina tjejer och jag och nu på hösten passar det ju bättre än nånsin med en kopp te eller hur! Så varför då inte också passa på att sjunga denna lilla söta visa tänkte jag. Visan heter "I´m a little teapot" och jag inte kan vänta på att få lära mina tjejer den imorgon när de vaknar. Av bara farten gjorde jag också en svensk översättning som jag tror mina barn och dagbarn kommer gilla.

Jag är en liten tekanna
kort och tjock
här är mitt handtag
här är min pip
När jag börjar koka
hör mitt tjut
Vippa på mig
ditt te rinner ut

Den engelska versionen kan du se och höra här.

4 kommentarer:

David sa...

Jag är en liten tekanna, kort och tjock. Här är mitt handtag. Här är min … Herregud, jag är en sockerskål.

Anonym sa...

Rolig! Jag sa precis samma ask hemma.

Anonym sa...

Ask = sak

Anonym sa...

Rolig! Jag sa precis samma sak hemma.