lördag 11 april 2009

För att Han älskar



Det går inte med ord att beskriva den kärlek Jesus har till dig. Och till mig. Han lät sig plågas och spikas upp på ett kors. En smärta så ofattbar. Han kunde ha klivit ner från korset, men han lät det ske. Varför? För att jag inte skulle gå förlorad. För min skull. För att jag skulle få frid med Gud. För min skull genomled han korset pina. Och Han gjorde det för dig med. Den dagen sträckte Han ut sin kärlek till hela mänskligheten. Men Han skulle ha gjort det om det så bara gällde mig. Eller dig. Så stor är Hans kärlek. När denna Hans kärlek drabbar en kan man inte annat än gråta. Gråta av tacksamhet för att man är så älskad av Gud själv. Det är alltför stort för att beskriva. Men alldeles underbart fantastiskt att uppleva.

Ikväll gick hon in på Sebbesfrugas blogg och fick höra en underbar sång om denna kärlek. Lyssna du med. Den finns här

Inga kommentarer: