torsdag 24 maj 2007

Mat på bordet i tid!

Idag har jag varit mina löften trogen och hållit tiderna för mellis och middag! Hurra! Okej, mellis blev 15:10, men det kändes ändå ok eftersom vi åt lunch 13:30...Men prick 16:30 satte jag igång att skala potatis! Ungarna lekte med vatten utanför...dvs de hämtade hink efter hink med vatten i köket som de sen tog med sig (delar av) utomhus. Ja, för inte kan man begära att allt vatten ska stanna i hinkarna när det är små ivriga barn vi talar om. Men vad gör väl en liten vattenstig genom köket ut till ytterdörren (jag har ju torkvanan inne) när barnen är vänner och har kul! Och vad gör det väl att man själv råkar kliva i en och annan liten pöl när man får hacka morötter i valfri takt! Modern kunde idag i lugn och ro ta sig an middagen utan minsta stress. 17:15 bad hon äldste sonen duka och sen hade vi alla ätit oss mer än mätta i god tid innan "bompa"! Hurra för mig idag som har startat en ny god vana!

Inga kommentarer: