torsdag 24 maj 2007

Jag blev visst fångad också...

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagna ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Då sätter jag igång!

1. Jag kan inte med att äta ovarierad middagsmat, det tråkar ut mig något så kolosalt!!! Däremot är jag mycket mer konservativ när det gäller frukost. Fil med flingor och lite bananskivor eller russin, 1-2 glas juice samt en ostmacka! Kan dock även sträcka mig till gröt ibland och gärna ett löskokt ägg på lördag.

2. Jag är en av få (lyckliga!) kvinnor som aldrig har tagit hål i öronen (och inte nån annanstans heller för den delen)!

3. Jag har alldeles nyligen lärt mig handskas med en mobiltelefon och faktiskt lyckas ha den laddad OCH med mig också! Men jag skulle bli 30 innan jag lärde mig det...

4. Jag hade napp ända tills jag var sju (o vad jag skäms) och har som följd fått dras med diverse tandställningar i mina dar. Men nu har jag så fina tänder så! (Min dotter fick, till skillnad från mig, sluta med napp när hon var 13 månader!)

5. Jag tog körkort samtidigt som Peter Forsberg och Niclas Sundström tog MC-kort. På samma körskola dessutom!

6. Jag har en underlig motvilja till telefoner. Svarar högst ofrivilligt i dem. Däremot pratar jag gärna med människor över nätet eller irl! :D

Jag fångar: www.belindatillvardags.blogg.se www.mamasamueli.blogspot.com www.snurteberte.blogspot.com www.postkodspingu.blogspot.com www.martinaj.blogspot.com www.saradodi.blogspot.com

2 kommentarer:

belsamy sa...

hihi! jag antar utmaningen -tror jag-. Kul att du kikade in på min blogg, kul att ha hittat till din Maria!

Makena sa...

HURRA! Min första kommentar! Jippi! Klart du ska anta den belinda! ;)

Kram