onsdag 30 november 2011

Paketkalendern är klar!!


Detta mina vänner är ett under ni ser! Det är en paketkalender, fylld med alla paket redan kvällen innan den 1:a december och klockan är inte ens särskilt mycket! Faktum är att halva varit klar i flera veckor! Tidigare år har jag i bästa fall hunnit skrapa ihop de första paketen och sedan jobbat hårt för att fylla på eftersom sedan. Så skönt att det inte blev så i år! Nu kan jag lugnt njuta av att se barnen öppna sina paket om morgnarna, utan den lilla klumpen av stress över att det fattas paket.

Paketkalendern är den enklast möjliga. Jag har bara satt upp alla paketen på ett snöre med klädnypor numrerade 1-24. Barnen de fyra får ett paket var fjärde dag! Bestämde mig redan för flera år sedan att inte snurra in mig i att alla skulle ha var sin, det skulle ju bli 92 paket!! Inte en chans! Och eftersom de aldrig fått var sin är de så nöjda med detta och sen har de var sin chokladkalender att öppna de andra dagarna. Dessutom tycker de att det är minst lika spännande att se vad syskonen får. Kan riktigt höra de springande små fötterna redan och de glada tillropen jag brukar vakna av under december. Ska bli så mysigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter så roligt med paketkalender.
Kan man göra en till sig själv,fast man är vuxen?
Farmor