måndag 1 november 2010

Ett till rum och härliga utsikter

Äntligen har jag en kamera igen!! Min man fick plötsligt en idé hur han skulle laga den och det funkade! Så nu kan jag göra inlägg med fler än en bild per inlägg. Blir roligare så och så kan jag steg för steg visa hur vi tillverkar olika saker framöver.

Så här kommer nu hela två nya bilder från vårt barbiehusbygge. Först vill jag visa det nya rummet som vi gjort. Det kommer troligen att bli ett kök. Sidoväggarna har ljust gult papper till tapet och den bakre fondväggen blått silkespapper. Golv och tak har mörkblått papper. Som ni ser har även två fönster kommit upp. Röda denna gång, då jag tycker blått, gult och rött blir fint ihop. Utanför fönstren skymtar härliga fjällvidder. De fick vi till genom att bara klippa ut fina bilder från en tidning och sedan klistra fast på baksidan av fönstren. Tjusigare än en liten bit av ett stolsben, en tråkig vägg eller nått annat trist som annars skulle skymta fram genom rutan.


I sovrummet som jag tidigare visat har det vita fönstret vi gjort kommit upp. Även där finns en härlig fjällvy som Barbie kan vila sina ögon på när hon vilar sig på sängen.



Lite mer saker har vi också gjort. Men de ska jag visa en annan dag. Under tiden ska jag drömma om att vi också får så vita fina vyer utan för fönstret i vinter och att jag också ska få åka mycket skidor som killen som skymtar där utanför Barbies fönster!