torsdag 22 juli 2010

Blå, blå, blå...är burkarna de två!

Har under en tid varit så sugen på att få gå på loppis och göra fynd! Var ett bra tag sedan jag fick chansen till det och loppisutbudet här omkring är inte alltför rikt och chanserna ganska lätträknade.

Så åkte vi förra veckan till mina kära svärföräldrar i Västergötland och på lördagen (som bjöd på regn) fick jag till min stora lycka chansen att äntligen besöka ett par loppisar! Jag var b la på jakt efter vackra gamla burkar...



Och gissa om jag blev glad när jag på första stället hittade denna vackert blå burk för endast 5 kr!

På nästa ställe hittade jag så denna söta blå burk med små vita blommor och lockmotiv från "Den fula ankungen". Några tior och ännu lyckligare blev jag!


Men vad jag inte tänkte på då, var att dessa två burkar gick i precis samma vackra blå nyans!


Och när jag sen kom hem och placerade dem på en vit byrå, såg jag till min förundran att samma blå nyans även fanns i en annan vacker loppisburk jag hade där och att nyansen även fanns i trasmattan nedanför!

Det kan man kalla loppislycka! Som om detta inte skulle vara nog, insåg jag senare att samma blå faktiskt också finns på min köksduk (du kan se den här). Ser otroligt genomtänkt ut, men det bara blev så utan att jag tänkte alls på det. Och barnsligt glad blev jag när jag såg hur väl allt passade ihop! Detta skulle ju ha varit alldeles nog, men jag hittade dessutom massor av andra bra och vackra saker denna loppisdag och faktum är att jag nog aldrig haft en mer lyckad loppisrunda! Skulle gärna visa alla fynden nu på en gång, men det får bli en annan dag. För nu ska jag baka syltkakor! Mina barn har nämligen plockat en massa hallon och bett mig göra det och då kan man ju inte säga nej. Känner mig alldeles säker på att kakorna sedan kommer att trivas utmärkt i en vacker blå burk...



5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka fina burkar, vad kul!

Vilken härlig möhippapicknick ni ordnande. Tummen upp!

Anonym sa...

Åh vilken lycka att ha fyra barn. Då förstår jag att det är full rulle. Jag hoppas att du hinner med att ladda frysen med mat. Och spännande med konferensen, nu blev jag lite nyfiken, vill du berätta om den?

Makena sa...

Ja det är härligt med många barn! :)och frysen är laddad med mat och även nybakt bröd! :)

Konferensen heter "Europakonferensen" men är snarare en världskonferens då det kommer folk från hela världen dit. Flera tusen! Årets höjdpunkt i vår kyrka Livets Ord. Och det kommer talare från olika håll i världen. Dessutom är det fullt pådrag med barnpassning, barnmöten, aktiviteter av olika slag för större barn, ungdomsmöten, konserter mm mm. Varje dag mellan mötena har vi också ett festivalområde med hoppborgar, sockervadd, lektält, karuseller minizoo osv som är gratis inträde och gratis eller mkt billigt där inne. Mattält där man kan köpa olika typer av mat, glassbarer,café, smothies osv Finns något för alla och man brukar vara så glad och uppfylld av Gud när veckan är slut! :) Jag hjälper till med barnpassningen och idag hade vi b la 4 fransktalande pojkar i min grupp, då gäller det att kunna kommunicera på andra sätt. :)Det är jättekul!

Anonym sa...

Oj vilket megakalas! Jag hoppas att ni får det superbra. Hoppborg och sockervadd låter inte helt fel. Jag önskar att jag var barn på nytt!

JO sa...

Alltid härligt med lite lyckad loppis-shopping! Dessutom brukar ju slantarna ofta gå till ett välgörande ändamål. Shopping med gott samvete, måste vara bästa påfundet sedan, sedan den vackert dekorerade plåtburken ;-)