torsdag 1 september 2011

Var kan man hitta siffror?

Jag har en sak jag vill göra till mina dagbarn. Till det behövs siffror. I morse när jag var på väg hem från barnens skola gick jag och funderade på detta. Hur ska jag få tag i siffror? Visst kan man säkert köpa någonstans, men det känns ju både besvärligt och väldigt onödigt. Rita på fri hand ville jag inte heller, då de ska vara stiliserade och likadana. Jag började då tänka. Var kan man hitta lagom stora siffror att rita av? Det måste ju finnas någonstans. Så kom jag på det! Registreringsskyltarna såklart! 


Väl hemma så sprang jag kvickt efter bakplåtspapper och penna. Sen gav jag mig ut och ritade av siffror på grannarnas registreingsskyltar. Hoppas ingen misstyckte. 

Visar senare vad jag ska göra av dem...

När jag sen ändå var inne på detta med registreringsskyltar, kom jag på en annan rolig idé! Vi jobbar nämligen lite extra med siffror just nu och denna vecka fokuserar vi på siffran 1. Kom då på att vi ju kunde gå på jakt efter 1:or bland registreringsskyltarna! Barnen var genast helt med på det hela och innan jag visste ordet av hade de styrt sina cyklar mot parkeringen och skyltarna.


Sen synades varje skylt noga och lyckan var stor när en 1:a blev funnen!
Barnen tyckte det var så roligt att de ville göra om det på eftermiddagen
Ett roligt och spännande sätt att träna siffror på!

Inga kommentarer: