tisdag 13 september 2011

På min diskbänk



  Sånt här kan man numera finna på diskbänken då och då. För Nonno (9) han fiskar och fiskar och fiskar. Imorse när jag steg upp vid 6-tiden fann jag min son fullt påklädd i hallen. Han förklarade glädjestrålande att han skulle ut och fiska! Det nappar ju så bra tidigt på morgonen förklarade han för sin yrvakna mor som stod och gapade av förvåning (Nonno är nämligen annars mycket morgontrött). Sen stack han ut på altanen och fixade med masken och ställde sig sedan och metade. Grannens katt, som är galen i fisk, ställde sig mitt emellan Nonnos ben och väntade ivrigt på napp han med. Det tog sedan inte många minuter innan den första aborren var uppdragen. Och innan vi satte oss i bilen 6:45 hade han även hunnit dra upp en liten mört och med den sedan försökt fånga storgäddan. Någon gädda blev det dock inte denna arla morgon. Men Nonno var glad och nöjd ändå och utropade: "Mina händer luktar mört!" när vi gasade iväg på grusvägen mot skola och jobb.

Inga kommentarer: