fredag 12 mars 2010

Matte-rörelse ramsa!

Bläddrade i min gamla musikpärm från min lärarutbildning och hittade en rolig matte/rörelse ramsa som (om jag inte minns fel) några kursare till mig hittat på. Den var så rolig och användbar så jag vill dela den med er:

Först så kommer ett
då böjer vi oss snett
och böjer och böjer och böjer

Sen så kommer två
då börjar vi att gå
och gå och gå och gå

Sen så kommer tre
vi smyger ska ni se
och smyger och smyger och smyger

Sen så kommer fyra
vi kryper som en myra
och kryper och kryper och kryper

Sen så kommer fem
Oj handen kom i kläm
och klämmer och klämmer och klämmer

Sen så kommer sex
res dig upp och väx
och väx och väx och väx

Sen så kommer sju
vi ser en känguru
och hoppar och hoppar och hoppar

Sen så kommer åtta
vi springer i en åtta
och springer och springer och springer

Sen så kommer nio
vi skriker iioo-iioo
Varför då?
För det kom en orm
som ålar och ålar och ålar

Sen så var det tio
nu får vi gå på bio
och vila och vila och vila

2 kommentarer:

Ebba sa...

Du har en award att hämta hos mig! :-)

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Perfekt uppvärmining för träningspassen inför vårruset... ;)

Kram Jeanette